~saLam PerKeNaLan & SaLaM RamaDhan~

ihYa RamadhaN

salam,hi aku br je nk saje2 start menulis kat blog ni..saje time2 boring xtaw nk wat per kan...ermm,xtaw la sgt nk story psal per kan..erm,tp kebetulan seiring ngn kedtgan ramadhan yang mulia xlama lagi i wud like 2 wish SeLaMaT MenJalani Ibadah Puasa dengan semPurna 4 all Muslim aLL over tHe world (hehe,cm la sume org bce blog ni kan?;p) hopefully this Ramadhan can train us 2 be a better Muslim & a better person. b4 smbut Ramadhan ni apa kata kita siapkan diri kita ngn few amalan yg boleh membantu kita meningkatkan keimanan kite terhadap Pencipta kita ALLAH S.W.T.
SaLaM RamaDhaN from BoTh oF Us =)
Ramadan tahun ni bg aku adalah istimewa berbanding Ramadhan2 yg lepas bcoz tis is my first Ramadhan as a wife to my beloved hubby. We married 27 March this year and now i'm expecting my first baby(alhamdulillah,rezki awl..) so, maybe puasa tis year will be a bit challenging 4 me but i hope everything will be ok..(insyaAllah, kite pose same2 yer baby, mama nk penuhkan pose tahun ni kalo bleh) Actually, kedatangan Ramadhan kali ni sememangnye rahmat utk aku jugak sbb dgn izinNya aku n hubby dapat bersama semula setelah dok berjauhan selama 5 bulan after married. Alhamdulillah, Allah makbulkan doa kami untuk tinggal bersama. b4 tis die keje kat Muar n aku kat Tanjung Malim, Perak. (sempat jugak la kami merasa kehidupan Perkahwinan Jarak Jauh(PJJ)) mungkin ada hikmah di sebalik kejauhan kami tuu..ermm...) Pengalaman PJJ sememangnya sangat mencabar terutama pd awal kehamilan aku. Maybe i'm too weak untuk menghadapi semuanya sorg2 tpi bg aku tu sume dah jd pengalaman yang sangat berharga dalam hidup aku, Alhamdulillah;)
SeLaMat MenjaLaNi IbaDah PuaSa DeNgan SeMpuRna KepaDa SeMua, SeMoga IbadaH Kita SeMua DiBerkaTi ALLAH S.W.T. 
aminnnn....


 



0 menyerang hendap: