-Suamiku-Daddymu-

kacak x suami saye;p
-En. Mohd Khairul Bin Mat Jahak –

 Beliau adalah suami saye, beliau merupakan pemuda yang dilahirkan di Kangar, Perlis pada 15 Jun 1986, kata ibu mertuaku,beliau dilahirkan dalam bulan Syawal ketika itu. Saye kenal beliau ketika kami sama2 bekerja di UPSI=Universiti Perjumpaan Suami Isteri Universiti Pendidikan Sultan Idris-lah…) dulu kami sama2 bekerja di sini.beliau yang start ngorat saye dulu..saya xnaaaakkk saye jual mahai..hehhee…die msj n miskol saye dulu...saya pelik sape la org ni main miskol2 lak...
pang karang!!! saya masa zaman anak dara garang hoccayy, so don't mess wif me...;p tp bile da kawan ngn encik khairul ni saya jadi baik sket, jadi lemah lembut,penyopan...(haha,sure kerol bc ni gelak guling2 kat padang depan makmal komputer sekolah die) sbb ape saya jd baik sket sbbnye beliau merupakan sorang yang baik jugak so,bila kite berkawan ngn orang yg beraura positif,insyaALlah kite pon akan mempunyai aura tersebut jugak (ni dr pembacaan dan kajian saya ok)banyak la kajian ko kin..merapu ja lebih..haha..poyo2....
Oleh sebab saya dan beliau pon dah saling kenan berkenan so,beliau pon telah meminang saye pada 2 Mei 2009 uwwaaa...seronot jd tunang org woo...ikat setahun jer.

27 Mac 2010 saye dan beliau pon selamat diijabkabulkan ALHAMDULILLAHHH...

selamat pengantin baru....


bila da jd suami isteri  nih br la kenal warna masing2...nyata beliau mmg seorang yg bertanggungjawab n tegas dalam lemah lembutnye...hehe..saya pula seorang yg suka main2...kadang2 saya rase mcm beliau sdg memarahi ank beliau apabila beliau memarahi saya..haha,kerana perwatakan saya amat kebudak2kan...comel kan??? kadang2 beliau suka serius tapi saya suka buat lawak ujang hik3....tp yg wat saye xsuke bile die mengemas rumah sbb saye akan rase nape kemas,biarla kite kemas..ingat awk sorg jeke yg pandai kemas...?? hahaha...ikin sengal...tapi tulah,bila saya kemas nnti die kemas lg sekali..nampk no aku xpndai kemas...tp die suke saya masak...sebab die kate die xpndai masak. tp itu hanya kata2 die je..sbb saye pernah uji die suh msk nasik patayya ms saya mengandung..saya ckp saye mngidam..theee...nakal x?? dengan hati2nye saya nampak die memulakan lagkah ke dapur dan mulakan agenda memasaknye..HASILNYE...best,tipu je kate xtaw..pok kang!!!

beliau merupakan seorang yang penenang,wlwpon kdg2 disebabkan kegelabahan saye beliau turut terjangkit jugak..hheehe,lawok2...bila saya dah selamat melahirkan cahaya mata pertama kami, saya mula nampak sifat kebapaan dalam diri beliau,padahal mmg da nmpak pon sifat tu ms die mngasuh wife die yg nakal nih..heheh...
saya kagum sbb beliau berani tukarkan lampin baby, bangun malam temankan saya pujuk si kecil ketika si kecil menges n mahukan susu di waktu malam..dan paling penting beliau adalah PENYOKONG UTAMA saya untuk MENYUSUKAN anak kami.clap3...tepuk3.....!!! 

tgok ni kekok je die pgg baby...tp die xtjuk mke cuak pon...caya lah daddy..;)





sekarang syamil da berusia hampir enam bulan,keletah die pon da mcm2 sekarang..kadang2 syamil n mamanye bergabung tenaga mengenakan dadyy nye yang bersifat kebapaan itu..haha..well...sifat suka mnegenakan orang telah diwarisi oleh anak pertama ku hehe...

buat suamiku daddy mu..mama nak ucapkan SELAMAT HARI LAHIR yang ke 25 tahun semoga daddy ceria sihat bahagia selalu dgn kami...;) mama & syamil love you soooo muchhhh...wlwpon daddy mucukkk..keh3...mama wish awl2 sbb nak jd org yg terawal ucapkan besday daddy taw..sweet tak?sweet tak???

ucapan tulus ikhlas ini daripada isterimu & anak mu yang keletah;)

aksi over ini telah diambil ketika kandungan saya berusia 7bulan..hak3...

we love u daddy!!! muahhhhh!!!






2 comments: