--Al-fatihah utk cik daud--


Ahad -30 September 2012
dalam pukul 12 tengahari aku dapat mesej dari mak mengatakan jiran depan rumah kat berek muar meninggal dunia akibat kemalangan jalanraya kat Kota Tinggi, Johor..

Innalillahiwainnailaihirojiunn..

aku rasa macam terkejut 
sebab rasa mcm baru je jumpe cik daud n isteri die kat muar seminggu sebelum tuh...
tapi tula, ajal datang xcepat atau lambat walau sesaat kan..
rasa teringat2 plak suara die selalu menegur ayah aku kat berek kalo die nk kuor kemana2, 
suara die marah anak2 die...
alah marah2 sayang..ayah mana xsayang anak kan??
anak2 arwah kecik2 lagi...tu yang buat aku jd lagi sedih, 
terbayang plak cmane anak aku syamil kalo tetibe aku pon dijemput Illahi nanti..
ermm...

esokkan harinya isnin
baca kat Harian Metro 
cerita kemalangan yang melibatkan kemalangan arwah cik daud...

YA ALLAHH....

meleleh air mata aku..
rupa2nye arwah kemlangan dengan ahli keluarga die.
n arwah rentung terbakar setelah tersepit 
dan 
xdapat dikeluarkan oleh orang ramai..
anak2 hanya dapat tengok je arwah terbakar..
bayangkan kalo kita hanya mampu tengok je orang yang kita sayang terbakar depan mata,
 lebih2 lagi orang tu orang yang besarkan kita, yang jaga kita sejak lahir ..

YA ALLAH 

sedihnyee...

 mgkin ni akan jadi mimpi ngeri bagi ahli keluarga arwah kan??
YA ALLAH tabahkan hati mereka...

aku sedih sangat sebab walaupun aku xrapat sgt ngn arwah tapi bagi aku cik daud tu baik sgt suke sedekah,
bagi aku die sygkan anak2 die...
memang selalu dengar die marah2 anak die tapi biasa la tu kan kasih sayang kan??

YA ALLAH, 
kuatkan semangat anak2 dan isteri arwah untuk teruskan kehidupan, dan semoga roh arwah cik daud ditempatkan di kalangan orang yang beriman...
amin...


1 comment:

  1. trkejut dgn pemergian cik daud..
    semoga dia aman di alam sana..
    al fatihah ;(

    ReplyDelete